Skip links

درباره ما

اتحاد ایرانیان
- اتحاد، اتصال، آزادی.

داستان اتحاد ایرانیان

بنا بر آخرین آمارهای رسمی، حدود پانصدهزار نفر ایرانی مقیم امارات هستند. برای اینکه اهمیت این جمعیت نیم میلیونی را بیشتر در کنیم، کافی است در نظر بگیریم که حمعیت برخی از استان‌های کشور، از جمله ایلام، سمنان و ... تقریباً همین حدود است. از سوی دیگر با در نظر گرفتن جمعیت کشور امارات، ظرفیت و توان اثرگذاری کامیونیتی ایرانی در کشور امارات، دوچندان ملموس و هویدا می‌شود.

همچنین اشتراکات فرهنگی بین ایران و امارات، در کنار پیشینه حضور ایرانیان در کشور امارات از نخستین روزهای تاسیس و حتی قبل از آن، ظرفیت‌ها و بسترهای تعامل را دوچندان می‌سازد.

علی‌رغم تمام این پتانسیل‌ها، متاسفانه جامعه ایرانیان مقیم امارات، کمتر توانسته‌اند، نهاد یا گروهی برای هم‌افزایی و تسهیل‌گری امورات مختلف بین خودشان ایجاد کنند. معدود نهادهای موجود یا حکومتی هستند و یا کم نام و نشان و کم اثر. در نتیجه بر خلاف بسیار از ملیت‌های دیگر مقیم امارات، عمق همکاری بین ایرانیان و حضورشان در عرصه‌های مختلف، متناسب با ظرفیت‌هایشان نبوده است. متاسفانه مسائل و تبعات ناشی از تحریم‌های بین‌المللی نیز، بر این کاستی‌ها افزوده است.

ماموریت
- نقطه شروع خلق اتحاد ایرانیان

ماموریت ما

در چنین فضایی، ما جای خالی بستری که این ظرفیت بالقوه را بالفعل کند، خالی دیدیم. جایی که تمامی تجارب، تخصص‌ها و ظرفیت‌های این جامه ایرانی گرد هم بیایند و در کنار هم، با مشارکت و هم‌افزایی، گستردگی و عمق حضور ایرانیان در عرصه‌ها و فعالیت‌های مختلف در امارات را افزایش دهند.

اتحاد ایرانیان مقیم امارات یک مجموعه Non-profit organization است که در سال 1403 توسط جمعی از ایرانیان مقیم امارات و با همت محمد اسلامی تاسیس شد. همان‌طور که اشاره شد هدف از تاسیس این انجمن در درجه نخست هم‌افزایی و مشارکت جامعه ایرانیان امارات در زمینه‌ها و فعالیت‌های مختلف اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی است. بنابراین Iranian Union به عنوان یک کانون، می‌کوشد پشتوانه تازه‌ای برای جامعه ایرانیان ساکن در امارت فراهم آورد.

این نقطه شروع خلق اتحاد ایرانیان بود. Iranian Union مشخصاً می‌خواهد این خلا را پر کند.

- ما عاشق کاری که میکنیم هستیم

خدمات

دفتر این انجمن در منطقه بیزینس بی دبی و در برج برلینگتون واقع است و در زمینه‌های زیر بستری را برای همیاری و همکاری جامعه ایرانیان ساکن امارات فراهم می‌کند:

فعالیت‌های خیریه

مشاوره سرمایه‌گزاری

مشاوره اقامت

کاریابی و اشتغال

حل اختلاف

مشاوره توسعه کسب‌وکار

فعالیت‌های فرهنگی و هنری

برگزاری همایش‌ها

و تعداد زیادی از خدمات دیگر که به وسیله کارگروه‌های تخصصی انجمن ارائه می‌شوند.
لازم به ذکر است، این انجمن از نظر سیاسی مستقل است و هیچ هویت حزبی و مذهبی ندارد.

- به اتحاد ایرانیان امارات بپیوندید

عضویت

عضویت در اتحاد ایرانیان رایگان است. برای پیوستن به جامعه ایرانیان در Iranian Union تنها کافی است اقامت امارات را داشته باشید. مدارک لازم برای ثبت نام عبارت هستند از:

امارات آی دی معتبر

امارات آی دی معتبر

کارت ملی

کارت ملی

پاسپورت

پاسپورت

در صورت تمایل می‌توانید از صفحه "عضویت" برای پیوستن به اتحاد ایرانیان اقدام کنید.

محمد اسلامی

- بیایید با هم فردا را بسازیم

مدیریت اتحاد ایرانیان

Iranian Union در تابستان 1403 شمسی با همت جناب محمد اسلامی بنیان نهاده شد و از آن زمان تا کنون مسئولیت مدیریت اتحاد ایرانیان بر عهده ایشان بوده است. علاوه بر ایشان، محموعه‌ای از ایرانیان باسابقه و خوشنام در امارات، عضو هیئت موسس و مدیره اتخاد ایرانیان هستند.

همکاران

اتحادیه ایران در امارات با سازمان‌های مختلف داخلی و بین المللی همکاری می‌کند تا خدمات خود را افزایش دهد و دامنه آن را گسترش دهد. این مشارکت‌ها، اتحادیه را قادر می سازد تا رایزنی‌های گسترده‌ای با نهادهای متفاوت داشته باشد تا بتواند حمایت همه جانبه‌ای از اعضای خود داشته باشد.

اگر شما هم علاقه‌مند به همکاری و همراهی با ما هستید، لطفاً با ما تماس بگیرید.